30 Mart 2014 Pazar

Olmadı Oyun Diş Buğdayı Partisine!


     Diş Buğdayı, nam-ı diğer 'diş hediği'.(Detay seven araştırsın google'dan ben tahammülsüzüm). Çok uzun sürmedi hepimizin tanışması. Geleneğin kendisi değil, 'nerden para kazanırım' algısıyla sektörde yeni bir akım başlatanlar buldu bizi. Hiç fikir sahibi olmadan aktivite sahibi olan annelerle karşılaştık. Diş buğdayı benim tanımımla -80-90 kuşağı annelerin 2000'li çocuklarına düzenledikleri sözde gerekli özde 'ne gerek vardı kasmaya' partisi. Harbi ne gerek vardı kasmaya? 
   *
    Belki ben abartıyorum; ama senin de bu ısrarlı gereksizliğe alet olman da abartı olmuyor mu şimdi, sen de dişler buğdaylar derken bir an olsun 'n'apıyorum ya ben' demiyorsun acaba. Bu tamamen yeni dönem gençliğin elit tasdiknamesi almak için başvurduğu ve ardından düzenlediği buğday partisi aktivitesiyle kendince atladığı level ispatlaması. 
    *
    Bir grup kendi içinde doğurup doğurup parti veriyor. Doğumgünü partisi cepte. Ona laf yok. Çocuk bu; kutla neşelen, yeni bir yaş, yeni bir umut, her yeni yaşta ilerleme kaydeden bebeğin heyecanı kıyaslanamaz. Ama buğdayla dişle olacak iş değil bana kalırsa. Maddi külfet olmaktan başka, altın gününden de öteye gidemiyor amaçlanan. 
   * 
  Baby shower, diş buğdayı, karnı burnunda partisi, hoşgeldin partisi...Çevreden duyduklarım bunlar. Niceleri vardır da haberim yoktur. 
   * 
   Bu partilerde öyle iki kısır bir tepsi börekle atlatabileceğin türden değil. Dedik ya; bir sınıf atlıyorsun artık trend oluyorsun. Organizasyon şirketi vazgeçilmezin olmalı. Hatta çocuk doğmadan bütün partileri toplu paket şeklinde anlaşan var. Şirket gelip düzenli aralıklarla eşe dosta parti veriyor. Konsept aynı, renk farklı. Zevkine kalmış tabii. Çocuk uyuyor ama yatağında,dünya ne umrunda. 
  * 
 Şimdi merak ediyorum, ben bebek olsam, büyüsem sonra; annem bana 'sana diş buğdayı partisi verdik oh yedik içtik hediyeler şelale'  dese mi daha mutlu olurum ? Yoksa; 
'senin için falanca ormana elli fidan diktik çocuğum şimdi büyüdüler ağaç oldular' dese mi? 
 * 
  Cevapsız sordum ki, sen de sor bir kendine diye. Benim cevabım zaten belli. Partiye harcadığın masraf uçup gidebilir ama benim verdiğim ağaç böcek işi sadece bir örnek olabilir. Alternatif çeşitlenebilir. Senin yaratıcı gücüne kalmış.Dileğin anneler grubunda onaylanmak ve alkışlanmaksa, emin ol, o marjinal diye düşündüğün parti organizasyonundan çok daha fazla garantin var,eğer biraz kafa yorarsan.
  *
  Yetmez ama diş buğdayı.Yetmez ama fena da olmaz hani.Hemen savunmaca.Yetmez ama bu bir statü göstergesi; mecbursun. Neyin eksik 'onlar'dan.
  *
  Her geçen gün yeni bir moda akımı. Ben yerimde sayıyorum belkide, yeniye açık değilim, fakat diş buğdayı partisi tarzını da ilerlemekten saymıyorum desek daha doğru. Instagramda Berkecan'ın baby shower,Berilsu'nun diş buğdayı, facebookta albüm, devam...
  *
  Sevgili Sebastian, olmadı sen diş buğdayı partisine ver oyunu.Oldu olacağı o görünüyor. Bunlar hayatta oyalanmak için türlü-tatlı cilveler nihayetinde.Oyunu ver diş buğdayı partisine,sen de kurtul biz de. Hem ne gerek var düşünmeye; senin yerine organizasyon takımı düşünüyor -en şahanesinden!
   * 
 Yazı biraz da anlayana; anlamayan ya da anladım ama evet diyen, party hard devam edebilir; sabır herkesi kabullenmektir zaten... 
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder